نقش و اهمیت اخذ ایزو در تولید

اهمیت و نقش استانداردهای ایزو در تولید و عرضه خدمات

مدیران اصناف مختلف -شرکتها،موسسات و بنگاههای مالی خرد و کلان- همه بر این رای هستند که داشتن ایزو می تواند برایشان خوب باشد اما بایستی انگیزه لازم و کافی را جهت دریافت و اخذ گواهیهای مرتبط با کسب و کار خود داشته باشند.

واحدهای تولیدی ایزوهای کیفیت را به 3 دلیل اخذ می نمایند و به راهبردهای آن باور دارند.اول به دلیل دانش ارزش استانداردسازی دوم به دلیل مزیت و برتری در فروش و بازاریابی و سومین مورد که بسیار پراهمیت می باشد اجرا ،  پیاده سازی الزامات و  ساختاری شرکت می باشد

پیاده سازی ایزو در اعمال مدیریت و حس وفاداری در کارکنان سازمان کمک شایان توجهی می نماید.

شرکتها و سازمانهای آشنا به این سیستم ها  وافق به این مسئله هستند که چگونه استانداردسازی برآنست تا فرایندهای کسب و کارشان را بهبود بخشد و از ضایعات در تولید و دوباره کاری و هزینه های مازاد بکاهد.

در نگاهی دیگر به این معقوله می توان بیان کرد که تولیدکنندگانی که با محصولات مشابه در خدمات و قیمت در بازار فعالیت دارند با اخذ گواهیهای ایزو کسب و کارشان را از دیگر رقبا متمایز می سازند. این مزیتی است که در امر بازاریابی و فروش نتیجه رقابت را به نفع دریافت کننده ایزو رقم خواهد زد.

آقای جان دیماریا- استاد دانشگاه در گرایش مدیریت سیستم- می گوید: پیاده سازی استاندارد ایزوها در مدیریت محصول و کسب و کار در راستای مدیریت امنیت اطلاعات و فناوری اطلاعات سیستمهای کسب درآمد امریست لازم جهت تفاوت کسب و کار شما با دیگران. وی در ادامه به این نکته صریحا اشاره می نماید که جدا کار دشواریست ادامه تولید محصولی که تولید کننده آن شناختی از استاندارد ایزو های آن حرفه و صنف نداشته باشد. بنابراین در می یابیم که تنها دریافت گواهی، فرآیندهای کسب و کار را بهبود نخواهد داد.

هدف دریافت یک کاغذ نخواهد بود. استاندارد ایزوها با توجه به نوع پتانسیل های کسب و کار شما می توانند طراحی و اجرا گردند تا ارزش برند شرکت و سازمان شما ارتقا یابد تا برندی متفاوت و متمایز تحویل بازار مقصد دهید .

ترجمه و نگارش: ایزوکاران