ISO10668:2010 BRAND VALUATION

 ISO 10668:2010 specifies requirements for procedures and methods of monetary brand value measurement

ISO 10668:2010 specifies a framework for brand valuation, including objectives, bases of valuation, approaches to valuation, methods of valuation and sourcing of quality data and assumptions. It also specifies methods for reporting the results of such valuation

استاندارد بین المللی ارزش برند

استاندارد بین المللی ارزش برند 
یک نام تجاری قدرتمند می تواند یک شرکت را در بازار کسب و کارش متمایز سازد و به عملکرد مالی آن کمک شایانی برساند. ولی اندازه گ یری ارزش مالی قدرت یک برند،به عنوان یک دارایی نا محسوس بسیار سخت است.امروزه برند بخشی از سرمایه و شرکت یک بنگاه اقتصادی به شمار می آید و کنترل آ ن ج زء فعالیت های استراتژیک سازمانی میباشد. ارزیابی راهکارهای اجرا شده در مقوله مدیریت برند و محاسبه بازگشت سرمایه گذاری در این حوزه بسیار حائز اهمیت می باشد. اما کنترل یک دارایی به عوامل کیفی قابل اتکا و تحلیل نیست و بایستی شاخصهای کیفی و کمی پردازش و نهایاً در قالب اعداد و ارقام به یک شاخص ریالی)ارزش برند(تبدیل شوند مقوله قیمت گذاری برند)تعیین قیمت برند،تخمین ارزش برند(در دنیا تا سال 2102 به روشهای مختلفی انجام می شد،با تنوع و بعضی تضاد یا عدم هم پوشانی این روشها،نتایج غیر قابل اتکا و متفاوت بود کمیته تخصصی ارزش گذاری برند در مؤسسه برند ISO با عضویت نمایندگان سه شرکت فعال در این حوزه در سال 2102 شکل گرفت و خروجی آن با عنوان “بهای نام تجاری –نیازمندیها برای ارزش پولی نام تجاری ”به تشریح استوار و شفا روشهای اجرایی و روشهایی برای اندازه گیری میزان ارزش یک نام تجاری می پردازد .برندها شامل نام،اصطالحات،نشانه ها،نمادها،آرمها و غیره هستند که محصوالت،خدمات و اشخاص حقیقی و حقوقی را می شناسانند.
استاندارد بین المللی ارزش برند

صدور و اخذ گواهی استاندارد بین المللی ارزش برند توسط گروه ایزوکاران در کوتاهترین زمان و بهترین خدمات 
جهت پاسخگویی سریع به سوالات شما درباره استاندارد بین المللی ارزش برند ISO 10668 به آدرس تلگرامی isokaran@ مراجعه نمایید.

The Isokaran Group is ready to cooperate with commercial companies in order to obtain ISO and international certificates, Iran's national standard, Apple Health Certificate and Halal Certificate.